Планування уроків з інформатики |
Сьогодні перед учителями стоїть завдання не просто навчити учнів опановувати певний обсяг знань, а виробляти вміння вчитися, застосовувати набуті знання у практичній діяльності.
Щоб стати професіоналом у питаннях економіки, інформатики та багатьох інших напрямків, потрібно щодня перечитувати журнали і газети, дивитися телепередачі, ознайомлюватися з ресурсами Інтернету, відвідувати бібліотеки.
Останнім часом швидкість "приходу" інформації до людини збільшилася в тисячі разів.
Тому на рівні із знаннями необхідні й уміння і навички збирання, обробки і систематизації, аналізу інформаційного простору з використанням комп’ютерних технологій у навчальному процесі.
На уроці треба розглядати комп’ютер не як мету, а як інструмент дослідження, джерело додаткової інформації, спосіб саморозвитку й самоорганізації праці, розширення зони індивідуальної активності учня, можливість використання особистісно орієнтованого підходу до навчання.
Тому уроки бажано проводити поетапно із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Етапи: - Організаційний. - Перевірка домашнього завдання. - Всебічна перевірка знань. - Підготовка учнів до активного і свідомого засвоєння нового матеріалу. - Засвоєння нових знань. - Закріплення нових знань. - Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж до його виконання.
Згідно вимог діючих програм в 10-11 класах рекомендується проводити 2 уроки інформатики на тиждень і тільки по підгрупах в умовах постійного доступу учнів до комп’ютерів. Клас ділиться на кілька підгруп на кожному уроці так, щоб кожен учень був забезпечений індивідуальним робочим місцем, але не менше 8 учнів у підгрупі згідно наказу МОН України від 20.02.2002 року №128.
Бажано проводити два уроки інформатики підряд. Для проведення уроків інформатики можна скористатися основами осмислювально-концентрованого навчання:
На 1-му уроці (непарний урок згідно календарного планування): • Перші 20 хв. при вимкнених комп’ютерах вчитель проводить пояснення нового матеріалу, на дошці записує "Що задано додому". • На початку наступних 25 хв. уроку вмикаються комп’ютери, і учні самостійно працюють на комп’ютерах для закріплення нового матеріалу.
Вчитель тим часом займається з тими учнями, які не засвоїли певних положень нового матеріалу, щоб і вони змогли приєднатись до роботи на комп’ютері.
На 2-му уроці (парний урок згідно календарного планування): • Перші 20 хв. уроку за допомогою комп’ютерного тестування проводиться перевірка знання матеріалу, заданого додому. Кожен учень одержує 1-у оцінку. • На початку наступних 25 хв. вчитель проводить пояснення щодо виконання вправи для закріплення теми 1-го уроку або підсумкової практичної роботи, роздає кожному учню індивідуальні завдання. Учні на комп’ютері виконують завдання.
Після захисту виконаного завдання у вчителя кожен учень одержує 2-у оцінку.
Будуть випадки, коли непарний урок треба проводити по методиці 2-го уроку, парний урок проводити по методиці 1-го уроку.
Мистецтво організації уроку полягає в тому, щоб розумно завантажити учнів роботою, самому залишаючись вільним для контролю, допомоги окремим учням, прийому виконання заданих вправ, практичних робіт, комп’ютерних тестів.
Учні, які достроково завершили і захистили завдання, до кінця уроку працюють з тренажерами, навчальними програмами, виконують додаткові завдання вчителя.
На уроках інформатики опитування окремого учня при бездіяльності інших не проводиться, треба організувати навчальний процес таким чином, щоб одночасно працювали всі учні, знання і навички кожного оцінювалися за індивідуальними завданнями.
Навчальний посібник "Основи алгоритмізації та програмування" (Частина І) (автор В.Шмураков) |
Скачати |
Навчальний посібник "Основи алгоритмізації та програмування" (Частина ІІ) (автор В.Шмураков) |
Скачати |
Навчальний посібник "Середовище програмування Turbo Pascal 7.0" (автор Б.В. Ващук) |
Скачати |
Робочий зошит з інформатики (Частина І) (автор О.Бойцова) |
Скачати |
Робочий зошит з інформатики (Частина ІІ) (автор О.Бойцова) |
Скачати |
|